Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGVK Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 284,11 / 261 NRT - DW - Klstr. 130,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1866 Værft Skibsbygmester P. Petersen. Bilbrev 1866-10-15. Byg.by Nyborg Byg.land Danmark
Dimension 124-9 x 23-9 x 12-2 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 1 dæk. 3 master, rundt agterspejl, galion med krølle og skjold med Neptun.
Person-infoKaptajn C.R.W. Bentsen, fra ny. Kaptajn Christian A. Hempel, 1870-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Danske Søfart-Selskab, København, BR. grosserer F.W. Kiørboe. Overdraget 1874-01-30 til Sejl- & Dampskibsrederiet af 1873. Rederi
før - efter
Solgt 1880-05-00 til Lars H. Lorentzen, Oslo. Senere solgt til skibsreder J. Henriksen, Tønsberg, der 1907 afriggede skibet til lægter.
ReferencerGRU-01-0026. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) Detaljer. Udgået af skibsregistret 1880-05-12. (BOG) Sjæk'len 2013 p.63: Rejse 1867-08-03 fra N.Y. med petroleum. (GRU-01-0026) Skibshistorie. Gik straks i fart på Kinakysten. Fik 1876-11-00 ny kobberforhudning i København. (Illustreret Tidende) Nr. 330: Illustration af skibet. (MK) 1984 nr.7 p.23: Første olieladning direkte til Danmark 1867-09-12 til Middelfart.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1907