ID-nummer | 11192 |
Skibsnavn | NYBORG |
Kend.bogstav. | NGVK |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert 3-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 284,11 / 261 |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | 130,5 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1866 |
Værft | Skibsbygmester P. Petersen. Bilbrev 1866-10-15. |
Byg.by | Nyborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 124-9 x 23-9 x 12-2 fod (hovedd.) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af træ. 1 dæk. 3 master, rundt agterspejl, galion med krølle og skjold med Neptun. |
Person-info | Kaptajn C.R.W. Bentsen, fra ny. Kaptajn Christian A. Hempel, 1870- |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Det Danske Søfart-Selskab, København, BR. grosserer F.W. Kiørboe. Overdraget 1874-01-30 til Sejl- & Dampskibsrederiet af 1873. |
Rederi før - efter | Solgt 1880-05-00 til Lars H. Lorentzen, Oslo. Senere solgt til skibsreder J. Henriksen, Tønsberg, der 1907 afriggede skibet til lægter. |
Referencer | GRU-01-0026. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) Detaljer. Udgået af skibsregistret 1880-05-12. (BOG) Sjæk'len 2013 p.63: Rejse 1867-08-03 fra N.Y. med petroleum. (GRU-01-0026) Skibshistorie. Gik straks i fart på Kinakysten. Fik 1876-11-00 ny kobberforhudning i København. (Illustreret Tidende) Nr. 330: Illustration af skibet. (MK) 1984 nr.7 p.23: Første olieladning direkte til Danmark 1867-09-12 til Middelfart. |
Tidligste år | 1866 |
Seneste år | 1907 |