ID-nummer | 11212 |
Skibsnavn | ERIK BOYE |
Kend.bogstav. | NFHS / OZAA |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2238 |
NRT | 1344 |
DW | 3775 + 225 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5606253 |
Byg.nr. | 0021 |
Byg.år | 1924 |
Værft | Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1923-12-15. Afleveret 1924-03-22. Reg.nr. C-439. |
Byg.by | Nakskov |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 305,3 x 45,4 x 18,5 / 21,9 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 1380 iHK, triple expansion maskine fra Eriksbergs Mekaniska Verkstad. |
Teknik | Fart 10 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master, 4 luger, 4 lastrum. |
Person-info | 1. styrmand E.H. Mathiesen 1925- |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Vendila D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Overtaget 1940-04-09 c. af Canada med management hos Canadian National Steamship Co., Montreal. Lå sidst i april 1940 i Halifax. Forlist 1940-06-15 i Atlanten efter torpedering. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1997-05. Årbog 2009-09. Årbog 2011-06. FEN-08-1136. U2. F2. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1997 p.50, årbog 2009 p.141 og årbog 2011 p. 125, 127f. (Fred.) p.459: Forlist 1940-06-15 i Atlanten på rejse Halifax til England. I konvoj, torpederet fra tysk U.38 syd for Irland vest for Lands End. Besætning bjærget af engelsk orlogsfartøj. (Mir.) Forlisposition 50.37 N og 008.44 W. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.69. Forlisposition 50.21 N og 009.46W. |
Tidligste år | 1924 |
Seneste år | 1940 |