ID-nummer | 11215 |
Skibsnavn | ESBJERG |
Kend.bogstav. | NKTP |
Sam-kode | SAM-0930 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 485,29 |
NRT | 296,04 |
DW | 530 + 50 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5609084 |
Byg.nr. | 0085 |
Byg.år | 1872 |
Værft | Cunliffe & Dunlop. Afløb 1872-11-05. Bilbrev 1872-12.12. |
Byg.by | Glasgow |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 170,8 x 24,6 x 12,4 / 18,9 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 75 nHK, 300 iHK, compoundmaskine, 2-cyl. fra Cunliffe & Dunlop, Glasgow. 1 kedel. |
Teknik | Fart 8,5 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, partielt overdæk, 2 master, 3 lastrum, 3 luger. lodret stævn, rundt spejl. 4 pax på 1.kl. |
Person-info | Besætning 18 mand. |
Reg.by | Nordby, Fanø / Esbjerg / København / Århus |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | ESBERN SNARE |
Rederi | B. til Esbjerg D/S A/S, Nordby, BR. konsul F.K. Bork. |
Rederi før - efter | Solgt 1876-01-05, skøde til DFDS, København. Ombygget 1883, ombygget 1877, ombygget 1882. Næ. 1928-09-10 A. til ESBERN SNARE. |
Referencer | Årbog 1948-11. FEN-04-0460. ORG-0. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1948 p.152 med oplysning om rute til England fra 1869. (Fred.) Detaljer, indgik ruten til England fra ultimo 1873. Ombygget flere gange til BRT: 472 - 487,35 - 478,01 - 453 samt med andre mål. Forlist 1930-02-14 på Elben ud for Altona på rejse Hamburg til Ålborg efter kollision med S/S CARL af Haderslev. Oph. i Hamburg. (Mir.) |
Tidligste år | 1872 |
Seneste år | 1928 |