Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKTP Sam-kode SAM-0930 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 485,29 NRT 296,04 DW 530 + 50 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609084 Byg.nr. 0085
Byg.år 1872 Værft Cunliffe & Dunlop. Afløb 1872-11-05. Bilbrev 1872-12.12. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 170,8 x 24,6 x 12,4 / 18,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 75 nHK, 300 iHK, compoundmaskine, 2-cyl. fra Cunliffe & Dunlop, Glasgow.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, partielt overdæk, 2 master, 3 lastrum, 3 luger. 4 pax på 1.kl.
Person-infoBesætning 18 mand.
Reg.by Nordby, Fanø / Esbjerg / København / Århus Reg.land Danmark Omdøbt fra ESBJERG Omdøbt til -
Rederi Solgt 1876-01-05, skøde til DFDS, København. Ombygget 1883, ombygget 1877, ombygget 1882. Næ. 1928-09-10 A. til ESBERN SNARE. Rederi
før - efter
Forlist 1930-02-14 på Elben ved Altona efter kollision med CARL af Altona. Oph. 1930-03-04 i Hamburg hos Leth & Co.
ReferencerÅrbog 1948-11. FEN-04-0460. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1948 p.152 med oplysning om rute til England fra 1869. (Fred.) Detaljer, indgik ruten til England fra ultimo 1873.
Tidligste år
 
1928 Seneste år
 
1930
Reference : Foto af ESBERN SNARE (II)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1872 - 1928 ESBJERG NKTP B. til Esbjerg D/S A/S, Nordby, BR. konsul F.K. Bork.
1928 - 1930 NKTP Solgt 1876-01-05, skøde til DFDS, København. Ombygget 1883, ombygget 1877, ombygget 1882. Næ. 1928-09-10 A. til ESBERN SNARE.