Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMPB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1609 / 1830 NRT 1018 / 1159 DW 2230 + 271 Klstr. -
BT - NT - IMO 1095662 Byg.nr. 0104
Byg.år 1888 Værft Thomas Turnbull & Son. Afløb 1888-07-23. Afleveret 1888-08-00. Byg.by Whitby Byg.land England
Dimension 258,9 x 37,0 x 16,3 / 17,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 170 nHK, 700 iHK, triple expansion type fra Blair & Co., Stockton. + Skonnertrigning.
Teknik2 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn J.C. Jørgensen, 1905.
Reg.by Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra EXCELSIOR (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til H. Baxter & Co., Stockton og Whitby som EXCELSIOR. Indfl. 1902-09-19 R. til Fiona D/S A/S, København, og næ. til G. KOCH. Rederi
før - efter
Omb. 1904-08-23 R. Forlist 1913-01-12 i nordsøen i storm, grundstødt og slået til vrag ud for Girdleness.
ReferencerORG-N. Årbog 1997-05. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1997 p.52. Detaljer. (Fred.) Detaljer. Forlist 1913-01-12 i Nordsøen på rejse i ballast fra Firth of Forth i storm, grundstødt og slået til vrag ud for Girdleness. 7 mand omkom, 12 mand bjærget. (Mir.)
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1913