Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-1023 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 81 NRT 54 DW - Klstr. 27,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1837 Værft Skibsbygmester Thomas Adamson. Byg.by Dundee Byg.land Skotland
Dimension 83,4 x 13,7 x 8,1 feet (psolar). 107 x 14 x 6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 50 nHK fra Peter Borrie (psolar).
TeknikMat. eg og fyr.
Person-infoKaptajn I. Milne, eng.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SJÆLLAND
Rederi Indfl. fra England ca. 1842 til et I/S i København. Spedition 1842 ved Joh. Fr. Lund. Rederi
før - efter
Solgt 1845-04-12 til Dampskibs Interessentskabet i Kjøbenhavn, og næ. til SJÆLLAND.
ReferencerÅrbog 1944-03. Årbog 1981-19. H&S registr.-
BemærkningerBesejlede ruterne København - Århus via Helsingborg. Århus - Svendborg via Kallehave, Koster, Gåbense og Lohals. København -- Stettin i 1843. København - Ålborg. København - Rostock. (BOG) Optræder i årbog 1944 p.32 og i årbog 1981 p.224: Rutesejlads i Danmark.
Tidligste år
 
1842 c. Seneste år
 
1845

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1842 c. - 1845 - Indfl. fra England ca. 1842 til et I/S i København. Spedition 1842 ved Joh. Fr. Lund.
1845 - 1855 SJÆLLAND - B. til Peterhead & Aberdeen Steamship Co., Aberdeen, som HARLEQUIN. Solgt 1842 til Købmand Robert Johnsson, Aberdeen. Indfl. 1843 til Danmark. Ankom København 1843-04-19.
1848 - 1852 VICTORIA - Solgt 1847-12-06 til Grosserer David S. Jacobsen, København, uden næ. Omb. 1847 -1848 i Rostock og næ. 1848-02-25 til VICTORIA.