Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. GRCJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / KRIG
BRT - NRT 272 DW 666 t depl. Klstr. 136
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0036
Byg.år 1844 Værft Orlogsværftet. Konstruktør A. Schifter. Skibsbygmester D. Funch. Køllagt 1844-04-13. Afløb 1844-10-29. Afleveret 1845-04-25. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 157-3 x 25-9 x 11-5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 160 nHK maskine fra Maudslay Son & Field. Skonnertrigget.
TeknikFart 9 knob. Mat. eg. 8 stk. 60-pundige kanoner.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Flåden, men ofte udlejet til Postvæsenet for ruter København til Stettin og Kiel til 1860. Rederi
før - efter
Benyttet af Flåden under begge de slesvigske krige. Udgået 1879-08-25 af Flåden. Oph. 1891.
ReferencerP&T. Årbog 1974-05. Årbog 1993-09. Årbog 2007-05. HanP. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Prior) (Orlogsværftets byg.liste) Besejlet ruterne København - Kiel - Stettin - Travemünde. Besejlede postruter og var troppetransport under krigene. (BOG) Årbog 1974 p.107: Ornamenter. (BOG) Årbog 2005 p.57, 59: Orlogsværftstegninger. (BOG) Årbog 1993 p.97, 102: Første danskbyggede hjulskib. (ID3484) p.97. (HanP.) nr.383: Maleri af Jacob Petersen med ROTA og GEYSIR.
Tidligste år
 
1844 Seneste år
 
1891