Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKQC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 213 / 180,18 NRT 152 / 113,45 / 111 DW - Klstr. 55,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1853 Værft May & Co. = F. Maudslay (Fred.) / C.J. Mare & Co., Blackwall (psolar). Afleveret 1853-06-00. Byg.by London Byg.land England
Dimension 147,5 x 17,4 x 9,9 fod (Munchaus) = (kend. Flg. 1883). Lgd.o.st. 143. Br.o.hjulks. 32, dybg. 7-5 fod (Weber). 144,7 x 17,4 x 9,7 fod (kend.) 147,5 x 17,4 x 11,2 feet (psolar) Maskine Sejl, skonnertrigning. + Dampmaskine 100 nHK fra 1-cyl. maskine fra værftet.
TeknikFart 11 knob. Mat. klink af jern. 1 dæk, 2 master, fladt spejl, mandlig galion.
Person-infoKaptajn P.A. Petersen, 1855-1857. Kaptajn P. Petersen, 1858-1869. Kaptajn S. Jespersen, 1871.
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det kgl. danske Postvæsenet, Generalpostdirektoratet. Ankom Kbh. med engelsk flag 1853-06-30 (en kilde har indført 1853-08-06). I ruter Korsør - Århus, Nyborg, Kiel. Rederi
før - efter
Overgået 1883-11-01 eller 1885 til De jydsk-fynske Statsbaner for ruten Fredericia - Strib. Registreret 1883-11-05 til DSB, Fredericia. Hjs. 1889 (Flg.) Oddesund. Solgt 1890-10-22 til Firma Levin & Sønners Eftf., København. Oph. 1891-04-18 (anmeldelse).
ReferencerP&T. DSB. FEN-08-1108. H&S registr.SR-foto. H&S 1952:0629.
Bemærkninger(Prior) Besejlede ruterne Korsør - Århus og Strib - Fredericia. (Fred.) + (Fred. P&T bind). (MunchausIII) p.108: Navnene ses også som FREIR / FREIA i dokumenter. (Fred.) (H&S 1952:0629) Tegning af Caroc, 1878.
Tidligste år
 
1853 Seneste år
 
1871>
Reference : Tegning af FREYER