Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 220 / 234 NRT -- / 141 DW - Klstr. 95,5 / 75,5
BT - NT - IMO 1068734 Byg.nr. 0063
Byg.år 1859 Værft Caird & Co. Afløb 1859-02-25. Afleveret 1859-03-00. Afleveret 1859-09-05 efter (Mir.) Bilbrev 1859-03-17. Byg.by Greenock Byg.land Skotland
Dimension 140 x 22 x 12 fod el. feet (Fred.) 130 x 22 x 11 fod el. feet (Prior). 137,6 x 22,4 x10,9 feet (psolar). Maskine Dampmaskine, 2 stk. 50 HK fra Caird & Co.
TeknikFart 11,5 knob. Mat. klink af jern. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Skibsreder H.P. Prior, København. (Købt 1858 jf. (Prior)). Ruter København - Randers. Rederi
før - efter
Solgt 1859-04-04 med ½-part til Rederiet H. Puggaard & Co., København. Solgt 1859-08-20 til skibsværftet Caird & Co., Greenock. Næ. 1860 til D. LUIZ. Næ. 1876 til NITH. Forlist 1879-11-19 ved Ailsa Craig.
ReferencerÅrbog 1944-03. Årbog 1951-04. PUG. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Prior) Blev købt samtidig med H/S AALBORG fra samme værft. Tilbagesolgt i 1859 pga. økonomiske problemer hos H.P. Prior. Fik ikke begyndt rutesejlads, før tilbagesalget til Skotland. (BOG) Årbog 1944 p.45, 48, 58. + Årbog 1951 p.72. (Mir.) (MunchausIII) p.120.
Tidligste år
 
1859 Seneste år
 
1879