Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGQL / OYCW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 938 / 955 NRT 546 / 561 DW 1390 + 110 Klstr. -
BT - NT - IMO 1127452 Byg.nr. 0150
Byg.år 1909 Værft Osbourne, Grahamm & Co. Afløb 1909-11-12. Afleveret 1909-12-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 210,0 x 33,3 x 14,2 / 16,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 625 iHK, triple expansion maskine fra Richardsons, Westgarth & Co., Sunderland.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra NEWBURN ex SIRIUS ex PETER PAN ex HARLINGEN (UK) Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1937-04-02 R. fra UK til Als D/S A/S, København, og næ. til FEDDY. Rederi
før - efter
Forlist 1940-01-09 i Nordsøen ud for Skotland efter tysk bombeangreb. Rep. Lå sidst i april 1940 i Leith, Skotland. Forlist 1942-04-05 i Nordsøen efter kollision med S/S VISENDA ud for North Ronaldshay. Sunket.
ReferencerÅrbog 1999-04. U2. F2. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i Årbog 1999 p.. (Fred.) Som neutralt skib skudt i brand af tysk bombefly 1940-01-09 i Nordsøen, slæbt til Aberdeen og rep. Igen i tjeneste, men forlist 1942-04-05 i Nordsøen på rejse Torshavn til England efter kollision med engelsk eskorteskib VISCENDA. Besætningen reddet. (Mir.) Kollision med VISENDA. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.11.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1942