Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPWR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 775 NRT 455 DW 1135 + 65 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602642 Byg.nr. 0061
Byg.år 1906 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1906-10-17. Afleveret 1906-11-19 eller -20. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 211,2 x 30,7 x 13,1 / 16,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 79 nHK, 440 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk.
Person-infoKaptajn N. Iversen, 1916 til forliset.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, Esbjerg / København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-19 på rejse fra Sevilla til London ud for Cap Finisterre efter kapring af tysk ubåd.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(JL-bøger) (Fred.) Kapret 1916-12-16 af tysk ubåd U-46 i Biscayen. Besætning holdt om bord sammen med besætninger fra CHASSIE MÆRSK kapret samme dag noget senere og af besætning fra BRITISH BAYHALL fra 1916-12-17. Den 1916-12-19 alle landsat ved Finisterre, skibet sejlet til søs og sænket. (Krigsforlis 1914-1918) nr.81. (Mir.) Forlisposition ud for Cape Finisterre. Kapringsposition 1916-12-19 på 47.07 N og 007.45 W.
Tidligste år
 
1906 Seneste år
 
1916