ID-nummer | 11251 |
Skibsnavn | GERDA (I) |
Kend.bogstav. | NPWR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 775 |
NRT | 455 |
DW | 1135 + 65 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5602642 |
Byg.nr. | 0061 |
Byg.år | 1906 |
Værft | Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1906-10-17. Afleveret 1906-11-19 eller -20. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 211,2 x 30,7 x 13,1 / 16,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 79 nHK, 440 iHK triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 9 knob. 1 dæk. |
Person-info | Kaptajn N. Iversen, 1916 til forliset. |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, Esbjerg / København. |
Rederi før - efter | Forlist 1916-12-19 på rejse fra Sevilla til London ud for Cap Finisterre efter kapring af tysk ubåd. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (JL-bøger) (Fred.) Kapret 1916-12-16 af tysk ubåd U-46 i Biscayen. Besætning holdt om bord sammen med besætninger fra CHASSIE MÆRSK kapret samme dag noget senere og af besætning fra BRITISH BAYHALL fra 1916-12-17. Den 1916-12-19 alle landsat ved Finisterre, skibet sejlet til søs og sænket. (Krigsforlis 1914-1918) nr.81. (Mir.) Forlisposition ud for Cape Finisterre. Kapringsposition 1916-12-19 på 47.07 N og 007.45 W. |
Tidligste år | 1906 |
Seneste år | 1916 |