Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDJF / OYDQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1146 NRT 672 DW 1647 + 113 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605364 Byg.nr. 0181
Byg.år 1921 Værft Schiffsbau-Gesellschaft Unterweser. Afløb 1921-06-04. Afleveret 1921-08-22. Byg.by Lehe Byg.land Tyskland
Dimension 231,5 x 34,6 x 14,1 / 16,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 600 iHK Atlas turbinemaskine. 1926 ny maskine 560 iHK triple expansion maskine fra Kjøbenhavns Flydedok.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MITRA (No.)
Rederi B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-05-08 ud for Bergen efter minesprængning. Senere hævet og rep. Solgt og næ. 1941 til MITRA, næ. 1950 OLE BRATT, næ. 1952 HAITHABU, næ. 1955 til REIBEL II. Oph. 1958-07-23 i Hamburg ved Eisen und Metall KG, Lehr.
ReferencerU2. F2. H&S registr.-
Bemærkninger(JL-bøger) (Fred.) GERDA (II) er ikke registreret, da skibet aldrig blev leveret - Se JL-bøger herom. Her registreres GERDA (III): Lå i Bergen 1940-04-09. Minesprængt 1940-05-08 ud for Bergen i nærheden af Flesland. efter tysk ordre om at gå til Stavanger / Sarpsborg. Skibet sank, blev senere hævet og overgik til ejerskab hos rederiet A. Wilhelms, Fredriksstad og i 1941 sat i fart som MITRA (No.) 2.mester omkom ved minesprængningen. (Frivagten) 1940-09, nr. 13: Omtale af omkommet maskinmester. Skibet blev solgt som vrag. (Tortzen2) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.58. Forlist efter torpedering eller minesprængning.
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1958
Reference : Foto af GERDA (III)