Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHKP / OXPE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2203 NRT 1326 DW 3013 + 187 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606018 Byg.nr. 0004
Byg.år 1923 Værft Ostseewerft A.G., Frauenddorf. Afløb 1922-11-11. Afleveret 1923-04-00. Byg.by Stettin Byg.land Polen
Dimension 264,4 x 41,1 x 16,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1000 eller 1200 iHK triple expansion maskine fra Borsig, Berlin.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra MIRA (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til Holm & Molzen A.G., Flensborg, som MIRA. Solgt 1929-07-26 A. eller 1929-08-24 (JL) til JL, Vesterhavet D/S A/S, København, og næ. til MAJA. Rederi
før - efter
Forlist 1941-01-31 i Elbens udløb efter minesprængning. Sunket.
ReferencerH2. F2. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(BOG JL bøger) (Fred.) Forlist 1941-01-31 på ballastrejse Hamburg til Rotterdam i Elbens munding 3 mil NW for ELBE II efter en minesprængning. Skibet sank, besætningen bjærget. (Tortzen2) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.118. (Søulyk.) 1941 nr.211. (Mir.) Forlist 1941-01-31 efter minesprængning 3 sm NE for ELBE II fyrskib.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1941
Reference : Foto af MAJA