Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRLK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 772,11 NRT 435,60 DW 1170 + 80 Klstr. -
BT - NT - IMO 608052 Byg.nr. 0049
Byg.år 1910 Værft Antwerp Engineering Co. Afløb 1910-09-03. Afleveret 1910-09-22. Byg.by Hoboken Byg.land Belgien
Dimension 208,0 x 31,1 x 12,9 / 15,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 450 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Eng. Co., Newcastle eller Sunderland.
Teknik1 dæk, 3 luger.
Person-infoKaptajn Peder Møller Hansen, 1916 til forliset.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, Esbjerg. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-10 i Nordsøen efter minesprægning. Sunket, position 53.39 N og 000.14 E.
ReferencerFEN-03-0341. F1. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(BOG JL-bøger) (Fred.) Forlist 1916-12-10 på rejse fra Hernösand til Gijon efter minesprængning i Nordsøen ud for Spurn Points fyrskib. 4 mand omkom. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.73.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af NORA (II)