Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGHK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 130 NRT 69 / 54 DW - Klstr. 34,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1849 Værft Caird & Co., Greenock (Prior), men hos Smith & Rodger hos (Fred.), (psolar) og (MunchausIII). Skøde til Prior 1851-04-22. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 152 x 15,1 x 6,5 f (Weber), 155 x 15,9 x 8 f (Schneider) og (psolar). 156 x 16,5 x 4,75 f (Prior), 155,4 x 15,9 x 8,0 fod (Fred.) + (MunchausIII). Maskine Dampmaskine, 70 nHK, 245 iHK triangel- tårnmaskine med 1 cylinder fra Smith & Rodger, 2 kedler. Rigget på to master med sejl.
TeknikFart 10 knob. Mat. jern, 1 dæk, 2 master. Omb. hos B&W 1865. Bro mellem hjulkasser, 1 lugesaloner til 1. og 2. klasse og spisesalon.
Person-infoKaptajn C.F. Lund, 1851-1853. Kaptajn P. Gude, 1853-1856. Kaptajn Tofte, 1856-1857. Kaptajn Ingerslev, 1858-1860. Kaptajn Langhoff, 1861-1866. Kaptajn Victor Hansen, 1866-1871.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra QUEEN OF SCOTS (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til H.P. Prior, skødedato 1851-04-22. Ankom 1851-05-06 til Kbh. I rute København - Smålandsfarvandet. Korsør - Åbenrå. Rederi
før - efter
Overtaget 1867-01-01 af DFDS med skødedato 1867-10-12 (Fred.). Udgået 1871 af farten. Solgt 1872-02-21 til P. Henderson, London. Solgt 1872-10-00 til Frederick Charles Winby, Bristol. Solgt 1873-04-00 til Henry Cousins, Cardiff. Oph. 1879.
ReferencerÅrbog 1944-03. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1943 p.35 til 91. (Prior) Ruter København - Nykøbing F. Korsør - fynske havne, Korsør - Flensborg og flere andre samt Korsør til Kiel. (Fred.) (MunchausIII) p.105.
Tidligste år
 
1850 Seneste år
 
1879