ID-nummer | 11301 |
Skibsnavn | FREDENSBORG |
Kend.bogstav. | NLTK |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bark |
Brugstype | LST |
BRT | 342,40 |
NRT | 321 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1874 |
Værft | Skibsbygmestrene Chr. Rohmann og Magnus Barfoed. Bilbrev 1874-07-01. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 119,5 x 25,0 x 13,5 fod (kend.) 124,3 x 25,8 x 13,6 feet (LR). |
Maskine | Sejl. Barkrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg og fyr. 1 dæk, 3 master, hækbygget med afrundet spejl, udfaldende bov og skæg med krølle. |
Person-info | Kaptajn Theodor Gottlob Nissen, Helsingør, 1874-1884-. Kaptajn Jørgen Christian Munck, 1882-1884-. |
Reg.by | Helsingør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Barkskibet Fredensborg's Rhederi A/S, Helsingør, stiftet 1874-07-04. BR. Købmand I.S. Pontoppidan, der døde 1875 og blev erstattet af Chr. Rohmann. |
Rederi før - efter | Solgt 1883-10-11, skødedato, til Skibsreder Johan Jönsson, Helsingborg, uden næ. (HSRJ) |
Referencer | ORG-N. SR-bilag 1947:1097. |
H&S registr. | H&S 1984:0287. |
Bemærkninger | (ELI) (Helsingør Avis) 1880-04-26: Ankom Guayaquil fra Malaga + 1880-09-13: Ankom Hamburg fra Manta + 1878 (fem datoer): Ankom 1878-02-16 Liverpool, 1878-04-23 til St. Thomas, 1878-05-16 til New Orleans, 1878-07-15 til Falmouth, 1878-07-25 til Glasgow, 1878-09-16 til Fort Monroe. (Malling) Led havari på rejse til Port Natal, hvor skibet 1897-09-01 blev kondemneret. (H&S 1984:0287) Afskrift af bilbrev. (Fred. H'ør) Endnu i LR 1896, men udgået 1899. |
Tidligste år | 1874 |
Seneste år | 1897 |