Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLTK Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 342,40 NRT 321 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1874 Værft Skibsbygmestrene Chr. Rohmann og Magnus Barfoed. Bilbrev 1874-07-01. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 119,5 x 25,0 x 13,5 fod (kend.) 124,3 x 25,8 x 13,6 feet (LR). Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr. 1 dæk, 3 master, hækbygget med afrundet spejl, udfaldende bov og skæg med krølle.
Person-infoKaptajn Theodor Gottlob Nissen, Helsingør, 1874-1884-. Kaptajn Jørgen Christian Munck, 1882-1884-.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Barkskibet Fredensborg's Rhederi A/S, Helsingør, stiftet 1874-07-04. BR. Købmand I.S. Pontoppidan, der døde 1875 og blev erstattet af Chr. Rohmann. Rederi
før - efter
Solgt 1883-10-11, skødedato, til Skibsreder Johan Jönsson, Helsingborg, uden næ. (HSRJ)
ReferencerORG-N. SR-bilag 1947:1097. H&S registr.H&S 1984:0287.
Bemærkninger(ELI) (Helsingør Avis) 1880-04-26: Ankom Guayaquil fra Malaga + 1880-09-13: Ankom Hamburg fra Manta + 1878 (fem datoer): Ankom 1878-02-16 Liverpool, 1878-04-23 til St. Thomas, 1878-05-16 til New Orleans, 1878-07-15 til Falmouth, 1878-07-25 til Glasgow, 1878-09-16 til Fort Monroe. (Malling) Led havari på rejse til Port Natal, hvor skibet 1897-09-01 blev kondemneret. (H&S 1984:0287) Afskrift af bilbrev. (Fred. H'ør) Endnu i LR 1896, men udgået 1899.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1897
Reference : Træskibsbyggeriet i Helsingør. Et historisk Tilbageblik, udarbejdet paa Grundlag af Optegnelser af Underdirektør paa Skibsværftet i Helsingør Valdemar Jørgensen