Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFBJ / OYIA Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5177 NRT 3198 DW 7980 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0014
Byg.år 1923 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1923-04-12. Afleveret 1923-07-18. Byg.by Oense Byg.land Danmark
Dimension 378,0 x 50,2 x 31,7 / 35,4 feet (kend.) Maskine Diesel, 2200 iHK B&W 2 stk. 6-cyl. 4SA 6125-M motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 10,5 knob. 2 dæk, shelterdæk type, 3 master. 5 luger og lastrum.
Person-info-
Reg.by Svendborg / Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til APM til Svendborg D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-02-13 i Nordatlanten nord for Skotland efter beskydning fra tysk ubåd eller torpedering.
ReferencerF2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1940-02-13 på rejse fra Safi til Kalundborg i Nordatlanten nord for Skotland efter beskydning med bomber fra tysk ubåd U-25. Besætning bjærget af norsk S/S HILDA. (Fencker) (Tortzen2) p.430: Forlisposition 61.30 N og 002.00 E. Iflg. ubådsdagbøger blev der anvendt torpedoer. (Krigsforlis) nr.22.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af CHASTINE MÆRSK (I)
Reference : Generalarrangement for befragtning for CHASTINE MÆRSK (I).