ID-nummer | 11359 |
Skibsnavn | NORDEN (I) |
Kend.bogstav. | NHJB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1210,32 |
NRT | 778,03 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5609029 |
Byg.nr. | 0051 |
Byg.år | 1872 |
Værft | Aitken & Mansel. Afløb 1871-12-14. Afleveret 1872-02-00. Bilbrev 1872-02-10. |
Byg.by | Whiteinch |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 227,6 x 37,4 x 22,4 fod (kend.). I 1895 som: 234,4 x 30,2 x 23,1 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 135 nHK, 550 iHK fra 2-cyl. compoundmaskine fra R. Napier & Sons, Glasgow. |
Teknik | Mat. klink af jern, 2 dæk plus delvis mellemdæk. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | KIANG PAK (China) |
Rederi | B. til Norden D/S A/S, København. Rederiets første skib. |
Rederi før - efter | Solgt 1895-12-21 A., 1896-02-08 R. til The Chinese Trading Steam Ship Co., Shanghai, og næ. til KIANG PAK.
Forlist 1899-09-07 ved Hong Kong og solgt 1900-01-00 til afrigning til lægter i Shanghai. |
Referencer | Årbog 1982-06. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) Ommålt 1883-09-07 til 1204,63 BRT, 863,52 NRT. (Flg.) 1895 som 1208 BRT og 769 NRT. (Mir.) (BOG) Årbog 1982 p.86. |
Tidligste år | 1872 |
Seneste år | 1899 |