Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDSG / OXQA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1095 NRT 571 DW 1459 + 150 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167533 Byg.nr. 0172
Byg.år 1922 Værft Frederikshavn Værft & Flydedok. Afløb 1922-06-20. Afleveret 1922-10-00 eller 1922-11-07. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 236,2 x 35,7 x 14,2 / 17,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1300 iHK triple expansionmaskine fra HSM.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk, shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Lå sidst i april 1940 i Manchester. Overtaget 1940-05-18 af Ministry of War Transport, London, management hos Ellerman's Wilson Line, Hull. Tilbageleveret rederiet 1945-06-28. Forlist 1950-11-27.
ReferencerORG-N. U2. F2. Årbog 1999-04. Årbog 2006-06. FEN-04-0473. FEN-04-0655. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1999 p.105f, 113 + Årbog 2006 p.94: Deltog i Malteserkorsordningen 1939-1940. (Fred.) Forlist 1950-11-27 i Kattegat ud for Ålborg Bugt fyrskib efter minesprængning på position 56.54 N og 010.50 E. Besætningen bjærget. (Mir.) (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1922 Seneste år
 
1950
Reference : Foto af FRIGGA
Reference : Artikel om chancerne for at hæve FRIGGA efter forliset.