ID-nummer | 11378 |
Skibsnavn | FRIGGA |
Kend.bogstav. | NDSG / OXQA |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1095 |
NRT | 571 |
DW | 1459 + 150 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1167533 |
Byg.nr. | 0172 |
Byg.år | 1922 |
Værft | Frederikshavn Værft & Flydedok. Afløb 1922-06-20. Afleveret 1922-10-00 eller 1922-11-07. |
Byg.by | Frederikshavn |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 236,2 x 35,7 x 14,2 / 17,5 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 1300 iHK triple expansionmaskine fra HSM. |
Teknik | Fart 11 knob. 2 dæk, shelterdæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Lå sidst i april 1940 i Manchester. Overtaget 1940-05-18 af Ministry of War Transport, London, management hos Ellerman's Wilson Line, Hull. Tilbageleveret rederiet 1945-06-28. Forlist 1950-11-27. |
Referencer | ORG-N. U2. F2. Årbog 1999-04. Årbog 2006-06. FEN-04-0473. FEN-04-0655. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1999 p.105f, 113 + Årbog 2006 p.94: Deltog i Malteserkorsordningen 1939-1940. (Fred.) Forlist 1950-11-27 i Kattegat ud for Ålborg Bugt fyrskib efter minesprængning på position 56.54 N og 010.50 E. Besætningen bjærget. (Mir.) (Tortzen1-4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1922 |
Seneste år | 1950 |