Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJWQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA /LST
BRT 206,53 NRT 119,33 DW 140 + 30 Klstr. 70,5
BT - NT - IMO 5608996 Byg.nr. 0017
Byg.år 1863 Værft Baumgarten & Burmeister (B&W). Afløb 1863-01-14. Afleveret 1863-05-15. Bilbrev 1863-05-02. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 130,0 x 20,1 x 9,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 67 nHK, 195 iHK, 2 stk. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 8,5 knob. Mat. klik af jern. 1 dæk og partielt mellemdæk. 2 master.
Person-infoKaptajn S.A. Philipsen, 1871.
Reg.by København / Horsens / Stege / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til CARRIE (Sv.)
Rederi B. til H.P. Prior, København. Overtaget 1867-01-01 af DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1913-09-12 til Skibsreder Christian Jensen, Hellerup. Solgt 1913-11-27 R. til Grosserer Peter O.S. Lauritzen, København. Solgt 1914-03-06 R., skødedato 1914-11-14, til Skibsreder Nils Østermann & Co., Stockholm, og næ. til CARRIE. Solgt 1915 til W. Hacklin, Räfsö Sverige, og næ. til BIRGIT. Forlist 1915-11-07 i Østersøen, hvor den blev sænket af tysk ubåd, U-10.
ReferencerORG-N. Årbog 1944-03. Årbog 1993-09. F1. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p. 58 til 91. (Fred.) p.472: Data. (Prior) Første danske skib med høj- og lavtryksmaskine i den danske handelsflåde. Tidligst med to- eller trebladet skrue, fra 1864 en 4-bladet skrue. (Weber) Købekontrakt på H&S. (BOG) Årbog 1993 p.106. Maskinleverancen. (ID3484) p.136: Data og kilder.
Tidligste år
 
1863 Seneste år
 
1914