ID-nummer | 11388 |
Skibsnavn | FYLLA |
Kend.bogstav. | NJWQ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA /LST |
BRT | 206,53 |
NRT | 119,33 |
DW | 140 + 30 |
Klstr. | 70,5 |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5608996 |
Byg.nr. | 0017 |
Byg.år | 1863 |
Værft | Baumgarten & Burmeister (B&W). Afløb 1863-01-14. Afleveret 1863-05-15. Bilbrev 1863-05-02. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 130,0 x 20,1 x 9,6 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 67 nHK, 195 iHK, 2 stk. compoundmaskine af værftets type. |
Teknik | Fart 8,5 knob. Mat. klik af jern. 1 dæk og partielt mellemdæk. 2 master. |
Person-info | Kaptajn S.A. Philipsen, 1871. |
Reg.by | København / Horsens / Stege / Ålborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | CARRIE (Sv.) |
Rederi | B. til H.P. Prior, København. Overtaget 1867-01-01 af DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1913-09-12 til Skibsreder Christian Jensen, Hellerup. Solgt 1913-11-27 R. til Grosserer Peter O.S. Lauritzen, København. Solgt 1914-03-06 R., skødedato 1914-11-14, til Skibsreder Nils Østermann & Co., Stockholm, og næ. til CARRIE. Solgt 1915 til W. Hacklin, Räfsö Sverige, og næ. til BIRGIT. Forlist 1915-11-07 i Østersøen, hvor den blev sænket af tysk ubåd, U-10. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1944-03. Årbog 1993-09. F1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1944 p. 58 til 91. (Fred.) p.472: Data. (Prior) Første danske skib med høj- og lavtryksmaskine i den danske handelsflåde. Tidligst med to- eller trebladet skrue, fra 1864 en 4-bladet skrue. (Weber) Købekontrakt på H&S. (BOG) Årbog 1993 p.106. Maskinleverancen. (ID3484) p.136: Data og kilder. |
Tidligste år | 1863 |
Seneste år | 1914 |