Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSML Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 5136 NRT 3163 DW 8200 + 330 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603769 Byg.nr. 0260
Byg.år 1914 Værft J.C. Tecklenborg. Afløb 1913-11-18. Afleveret 1914-01-14. Byg.by Geestemünde Byg.land Tyskland
Dimension 417,7 x 55,8 x 31,8 feet (kend.) Lgd.o.a. 423,0 feet. Maskine Dampmaskine 2400 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk, shelterdæk type. 6 luger, køleanlæg.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1914-08-21 35 sømil NE for Galloper fyrskib efter minesprængning på position 52.10 N og 002.20 E.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(StD-1) p.22f. + (Søforklaringer 1914-1918) Nr. 1. (Fred.) Forlist 1914-08-21 på rejse fra Buenos Aires til København efter minesprængning 35 sømil NE for Gallopper fyrskib. Besætning gået i bådene eller opsamlet fra vandet til bådene, opsamlet af belgisk trawler, MARIE LOUISE, landsat i Ostende. Alle bjærget. S/S CHR. BROBERG (ID=11392), også DFDS, så ulykken, forblev på stedet, blev selv minesprængt dagen efter.
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
1914
Reference : Artikel og udklip om forliset af S/S MARYLAND og CHR. BROBERG.