Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBQS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1227,26 NRT 887,99 DW 1174 + 201 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608972 Byg.nr. 0155
Byg.år 1889 Værft B&W. Afløb 1889-10-05. Afleveret 1889-12-09. Bilbrev 1889-12-07. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 217,9 x 29,0 x 12,2 / 19,5 fod, maskinrum 35,4 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 620 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob. 2 dæk (1 dæk og 1 spardæk), 4 luger. 2 master, lodret stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1914-08-22 35 sømil NE for Galloper fyrskib efter minesprængning. Position 52.10 N og 002.20 E.
ReferencerFEN-04-0648. F1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(StD-1) p.223. + (Krigsforlis 1914-1918) Nr. 2. (Fred.) p.259 + (FEN-04-0648) Forlist 1914-08-2 på rejse fra Middelhavet til København efter minesprængning 35 sm NE for Gallopper fyrskib. CHR. BROBERG havde set S/S MARYLAND (ID=11391) blive minesprængt dagen før, var stoppet, havde eftersøgt overlevende, men ingen fundet. Fortsatte eftersøgningen næste morgen på stedet og blev selv minesprængt. Optaget af HMS EYRIE og landsat i Lowestoft. 1 mand omkom. (Rosendahl-2) p.128: Data.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1914
Reference : Artikel og udklip om forliset af S/S MARYLAND og CHR. BROBERG.