Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHWS Sam-kode SAM-0953 Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 83,65 NRT 79 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1814 Værft Skibsbygmester H.C. Friis af Marstal. Bilbrev Nysted 1814-10-24. Omb.attest Svendborg af skibsbygmester Rasmus Nielsen Møller 1831-05-19. Omb. 1873-04-02 Svendborg hos Skibsbygmester Jørgen Ring Andersen. Byg.by Nysted Byg.land Danmark
Dimension 70,6 x 17,5 x 8,4 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, platgattet, hæk med fladt spejl.
Person-info-
Reg.by Ommel Reg.land Danmark Omdøbt fra DE ATTEN SØSKENDE / DE ATTEN SØDSKENDE / DE18 SØDSKENDE Omdøbt til -
Rederi Ejer 1868 og endnu 1872 Skibsreder Claus Jensen Bager, Ommel. Fra 1873 med ½-part sammen med Kaptajn J.H.C. Bager 1/4-part og Kaptajn F.H. Frederiksen 1/4-part. Rederi
før - efter
Forlist 1882-11-06 på Lynæs Sand.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.197: Data. (Flg.) 1871: Data. Forlist 1882-11-06 på rejse fra Newcastle til Holbæk efter stranding på Lynæs Sand under storm. Besætningen på 4 mand bjærget af fiskerbåd.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1882

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1814 - 1873 DE ATTEN SØSKENDE / DE ATTEN SØDSKENDE / DE 18 SØDSKENDE NHWS Ejer 1868 og endnu 1872 Skibsreder Claus Jensen Bager, Ommel.
1873 - 1882 NHWS Ejer 1868 og endnu 1872 Skibsreder Claus Jensen Bager, Ommel. Fra 1873 med ½-part sammen med Kaptajn J.H.C. Bager 1/4-part og Kaptajn F.H. Frederiksen 1/4-part.