Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGQW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1680 / 1773 NRT 1064 / 1149 DW 2080 + 280 Klstr. -
BT - NT - IMO 1089457 Byg.nr. 0286
Byg.år 1884 Værft Wm. Gray & Co. Ltd. Afløb 1883-12-00. Afleveret 1884. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 257,6 x 34,7 x 17,9 / 19,7 feet (kend.) Lgd.o.a. 268,0 feet. Maskine Dampmaskine 150 nHK, 560 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Blair & Co. Stockton. Desuden skonnertrigget.
TeknikFart 8,5 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CATHAY (UK) Omdøbt til IRIS (Sv.)
Rederi B. til J. Cornforth, West Hartlepool, som CATHAY (JFLD). Solgt 1894-06-23 R. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København, og næ. til JOHAN SIEM. Rederi
før - efter
Rekvireret 1917 af The Shipping Controller, London, og management hos Lambert Bros. Ltd., London. Tilbageleveret 1918. Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, hjs. Kbh. Overtaget per 1920-10-22. Solgt 1922-02-02 R. til The Northern Transport Line, Stockholm, og næ. til IRIS. Senere anden reder. Forlist 1924-02-17 i Østersøen ca. 11 sm S for Russarö pga. isskruninger.
ReferencerSVI-01-0069 til 0072. H&S registr.H&S 1990:0611.
Bemærkninger(Fred.) (CARL) p.145. (Flg.) 1922: Målt til 1661 BRT, 1006 NRT, 2035 + 280 DWt. (SVI-01-0069 til 0072) Fotos af skibet efter havariet 1896-09-08i Nord-Ostsee-Kanalen ved Holtenau. Hævet og fjernet 1896-10-05 af Svitzers KATTEGAT (ID=12476) og HELSINGØR (ID=9600) samt tyske ALBATROS og REIHER samt løfteprammene NORDSEE og OSTSEE.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1922
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S JOHAN SIEM af København.
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S JOHAN SIEM af København.
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S JOHAN SIEM af København.
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S JOHAN SIEM af København.
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S JOHAN SIEM af København.