ID-nummer | 11405 |
Skibsnavn | PAWEL ANDREJEFF |
Kend.bogstav. | NGSP |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2063 |
NRT | 1325 |
DW | 2700 + 260 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1094329 |
Byg.nr. | 0315 |
Byg.år | 1887 |
Værft | J. Laing. Afløb 1887-09-17. Afleveret 1887-10-00. |
Byg.by | Sunderland |
Byg.land | England |
Dimension | 276,7 x 37,2 x 19,2 / 22,8 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 223 nHK, 860 iHK triple expansion maskine fra G. Clark, Sunderland. Desuden skonnertrigning. |
Teknik | Mat. klink af stål, 2 dæk, welldæk type, lodret stævn, 2 master, 4 luger, 2 redningsbåde i hver side. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ELVASTON (UK) (KPGH) |
Omdøbt til | URAL (Rus.) |
Rederi | B. til Harris & Dixon, London, som ELVASTON (KPGH). Solgt 1894-06-26 A. og 1894-07-14 R. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København, og næ. til PAWEL ANDREJEFF. |
Rederi før - efter | Solgt 1912-02-01 R. til The Northern Steam Ship Co., St. Petersburg, og næ. til URAL. Overtaget 1917 af The Shipping Controller, London, og management hos Turner, Morrison & Co. Overdraget 1919 til Societe Maritime & Commerciale de France, Rouen (hviderussiske ejere), og næ. til SAN SERAFINO. Solgt 1921-05-00 til Stewart & Craig, Hull, og næ. til ELVASTON, senere endnu en engelsk ejer, og næ. 1924 til ELMSGARTH. Oph. 1933-01-00 / 1933-02-02 i Charlestown, arbejdet indledt 1933-03-08. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.135: Data. (CARL) p.145. (ID677) p.49: Gengivelse af farvefoto af skibsportræt s.n., 1899, af skibet i søen i storm med støttesejl sat, set mod stb. side. (Mir.) |
Tidligste år | 1894 |
Seneste år | 1933 |