Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGSP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2063 NRT 1325 DW 2700 + 260 Klstr. -
BT - NT - IMO 1094329 Byg.nr. 0315
Byg.år 1887 Værft J. Laing. Afløb 1887-09-17. Afleveret 1887-10-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 276,7 x 37,2 x 19,2 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 223 nHK, 860 iHK triple expansion maskine fra G. Clark, Sunderland. Desuden skonnertrigning.
TeknikMat. klink af stål, 2 dæk, welldæk type, lodret stævn, 2 master, 4 luger, 2 redningsbåde i hver side.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ELVASTON (UK) (KPGH) Omdøbt til URAL (Rus.)
Rederi B. til Harris & Dixon, London, som ELVASTON (KPGH). Solgt 1894-06-26 A. og 1894-07-14 R. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København, og næ. til PAWEL ANDREJEFF. Rederi
før - efter
Solgt 1912-02-01 R. til The Northern Steam Ship Co., St. Petersburg, og næ. til URAL. Overtaget 1917 af The Shipping Controller, London, og management hos Turner, Morrison & Co. Overdraget 1919 til Societe Maritime & Commerciale de France, Rouen (hviderussiske ejere), og næ. til SAN SERAFINO. Solgt 1921-05-00 til Stewart & Craig, Hull, og næ. til ELVASTON, senere endnu en engelsk ejer, og næ. 1924 til ELMSGARTH. Oph. 1933-01-00 / 1933-02-02 i Charlestown, arbejdet indledt 1933-03-08.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.135: Data. (CARL) p.145. (ID677) p.49: Gengivelse af farvefoto af skibsportræt s.n., 1899, af skibet i søen i storm med støttesejl sat, set mod stb. side. (Mir.)
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1933