Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPGL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2118 NRT 1354 DW 3550 + 150 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602484 Byg.nr. 0261
Byg.år 1905 Værft The Clyde Shipbuilding & Engineering Co. Afløb 1905-03-11. Afleveret 1905-04-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 294,7 x 42,0 x 19,5 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 225 nHK, 1250 iHK triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk. 4 luger
Person-infoKaptajn J.S. Nielsen, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-17 på rejse fra Rosario til Århus ud for Themsens munding efter minesprængning.
ReferencerFEN-10-1288. F1. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(CARL) p.145. (Fred.) Forlist 1916-12-17 på rejse fra Rosario til Århus med majs. I konvojsejlads ud for Themsens munding minesprængt, sunket omgående. Besætningen bjærget. (Mir.) (Skibsforlis 1914-1918) nr.78.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af MICHAEL ONTCHOUKOFF