Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPHG Sam-kode SAM-0955 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2130 NRT 1350 DW 3550 + 150 Klstr. -
BT - NT - IMO 5521412 Byg.nr. 0262
Byg.år 1905 Værft The Clyde Shipbuilding & Engineering Co. Afløb 1905-05-05. Afleveret 1905-05-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 294,7 x 42,0 x 19,5 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 225 nHK, 1250 iHK triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk. 4 luger
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til KENTUCKY
Rederi B. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, København, endelig overtagelse 1920-12-08., og næ. 1923-10-31 til KENTUCKY.
ReferencerFEN-04-0500. FEN-10-1286. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(CARL) p.145. (Fred.) (Mir.)
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1923
Reference : Foto af GENERALKONSUL PALLISEN

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1923 NPHG B. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København.
1923 - 1953 KENTUCKY NPHG / OYPB Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, København, endelig overtagelse 1920-12-08., og næ. 1923-10-31 til KENTUCKY.