Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPHG / OYPB Sam-kode SAM-0955 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2130 NRT 1350 DW 3550 + 150 Klstr. -
BT - NT - IMO 5521412 Byg.nr. 0262
Byg.år 1905 Værft The Clyde Shipbuilding & Engineering Co. Afløb 1905-05-05. Afleveret 1905-05-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 294,7 x 42,0 x 19,5 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 225 nHK, 1250 iHK triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk. 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GENERALKONSUL PALLISEN Omdøbt til LUGANO (C.R.)
Rederi Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, København, endelig overtagelse 1920-12-08., og næ. 1923-10-31 til KENTUCKY. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-04-09. Rekvireret 1945-03-25 af den tyske besættelsesmagt. Tilbageleveret 1945-04-10. Solgt 1953-07-00 R. til Co. de Navegacion Costaricense San Juan Ltd., Puerto Limon, og næ. til LUGANO. Senere flere ejere. Oph. 1964-08-02.
ReferencerFEN-04-0500. Årbog 2007-05. H2. H&S registr.SR-foto. H&S 1953:0802.
Bemærkninger(CARL) p.145. (Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 2007 p.56: Deltog i malmtransporterne for Tyskland under WW2. (H&S 1953:0802) Skibsportræt. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1953
Reference : Foto af KENTUCKY

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1923 GENERALKONSUL PALLISEN NPHG B. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København.
1923 - 1953 NPHG / OYPB Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, København, endelig overtagelse 1920-12-08., og næ. 1923-10-31 til KENTUCKY.