Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRSK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1199,99 / 1220 NRT 735,10 DW 1578 + 292 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601625 Byg.nr. 0635
Byg.år 1901 Værft Wm. Gray & Co. Afløb 190-03-23. Afleveret 1901-05. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 232,0 x 34,0 x 16,7 / 19,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 126 nHK, 600 iHK triple expansion maskine fra Central Marine Engine Works, Hartlepool.
Teknik1 dæk, 4 luger.
Person-infoKaptajn C.V. Therkildsen, 1917-1918 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra DAGNY (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til Heimdal D/S A/S, København. Af skattemæssige årsager overført straks til norske datterselskab Harriet D/S, Lyngør uden næ. Overført 1911-10-04 til Heimdal D/S A/S, København, uden næ. Rederi
før - efter
Forlist 1918-01-06 på rejse fra Port Talbot til Bordeaux. I Biscayen i konvoj forlist efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(CARL) p.245. (Fred.) Forlist 1918-01-06 på rejse fra Port Talbot til Bordeaux med kul. Sejlede i konvoj på Biscayen. Torpederet fra tysk ubåd. Sunket. Besætning reddet i bådene. 2 mand omkom ved drukning. (Krigsforlis 1914-1918) nr.224. Skibet sank hurtigt og en del af mandskabet blev af den ene båd samlet op fra vandet. Mandskab i bb. båd, der blev vandfyldt, blev overflyttet til stb. båd. Der savnedes to mand, og efter nogen tid sattes kursen mod land og efter ca. 2 timer i båden landsattes den kl. 0400 i Guilvinee.
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1918