Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMVS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1171 NRT 720 DW 1798 + 152 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602248 Byg.nr. 0119
Byg.år 1904 Værft Wood, Skinner & Co. Afløb 1904-05-19. Afleveret 1904-06-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 232,0 x 35,0 x 16,6 / 19,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 143 nHK, 610 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engineering Co.
TeknikFart 11. 1 dæk.
Person-infoKaptajn Jens Adolph Olsen, 1910 til 1916 ved forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Heimdal D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-09-05 på rejse fra Oran til Leith med espartogræs. Torpederet i Kanalen fra tysk ubåd.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(CARL) p.245. (Fred.) Forlist 1916-09-05 på rejse fra Oran til Leith med espartogræs. Torpederet i Kanalen fra tysk ubåd. Besætningen fik 10 minutters varsel. Gik i bådene, blev reddet op af engelsk marinefartøj. Sænkningen erkendt uberettiget af Tyskland. Erstatning udbetalt. (Krigsforlis 1914-1918) nr.46. Forlisposition 49.51 N og 002.07 W. Efter skibets sænkning blev besætningen efter ½ time optaget af patruljebåden VERA GRACE og senere landsat i Weymouth.
Tidligste år
 
1904 Seneste år
 
1916