Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFGP / OYRA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2381 NRT 1387 DW 3390 + 210 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606194 Byg.nr. 0005 / Køge9
Byg.år 1923 Værft Kjøge Værft, Skibs- & Maskinbyggeri (Køge Værft) for skrog. Kjøbenhavns Flydedok for udrustning som byggenr. "Køge 9". Afleveret 1924-01-00. Reg.nr. C-418. Byg.by Køge / København Byg.land Danmark
Dimension 290,8 x 43,2 x 19,3 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1150 iHK triple expansion maskine fra Gebr. Sachsenberg, Rosslau. 2 kedler.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk. 2 master, maskinen agter.
Person-infoKaptajn E.A. Nielsen, omkom ved forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til D.F.K. D/S A/S, København, reg. R. 1923-12-28. Rederi
før - efter
Forlist 1939-12-07 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd U.23.
ReferencerFEN-10-1352. FEN-12-1700. F2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.227. (JM) Forlist 1939-12-07 på rejse fra København til Burntisland i ballast torpederet i Nordsøen af tysk ubåd U.23 på position 57 31 N og 002 17 E. 19 mand omkom. (Mir.) (Skibsf-blad) 1940 p.12: Liste over omkomne. (Tortzen2) p.430: Forlisposition. (Krigsforlis) nr.5. (JM) Er ikke klar over hvad nr.9 relaterer sig til.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1939
Reference : Foto af SCOTIA
Reference : Foto af SCOTIA