Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLWJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1101 / 1134 NRT 672 / 673 DW 1263 + 187 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0042
Byg.år 1902 Værft Schømer & Jensen. Afløb 1902-07-01. Afleveret 1902-07-00. Byg.by Tönning / Tønning Byg.land Tyskland
Dimension 218,1 33,0 x 13,4 / 16,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 110 nHK, 550 iHK triple expansion af værftets type og med to kedler.
Teknik2 dæk, welldæk type = "Raisen-quarter-deck type", 3 luger.
Person-infoKaptajn I.C. Barløs, 1916 til forliset, hvor han omkom.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra MIMI HORN (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til H.C. Horn, Slesvig, som MIMI HORN. Solgt ved færdiggørelsen 1902 til Skjalm Hvide D/S A/S, København, og næ. til ASGER RYG. KR. hos Holm & Wonsild. Rederi
før - efter
Forlist efter afgang 1916-04-04 fra Newcastle på rejse til Algier. Borteblevet.
ReferencerF1.B. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (JM) Forlist efter afgang 1916-04-04 på rejse fra Newcastle til Algier med kul. Formodet minesprængt omkring Isle of Wight i Kanalen. Borteblevet. 15 mand omkom. (Krigsforlis 1914-1918) Tillæg p.17f: Havareret båd med skibet navn rapporteret 1916-04-10 set syd for IoW. (Skibsforlis 1914-1918) nr.271.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1916