Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPKR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1400 NRT 848 DW 2366 + 134 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0127
Byg.år 1905 Værft Wood, Skinner & Co. Afleveret 1905-11-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 252,0 x 38,2 x 16,1 / 19,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 167 nHK, 800 iHK, triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Works, Newcastle.
Teknik2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Steam D/S A/S, København, reg. R. 1905-10-18. Solgt 1909-08-05 R. Codan D/S A/S, Kbh. Overtaget 1913 af Skjold D/S A/S, Kbh. Rederi
før - efter
Forlist 1917-08-16 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (JM) (Krigsforlis 1914-1918) p.550ff: Forlist på rejse fra Göteborg til Tynefloden. Efter afgang fra norske kyst N for Bergen i konvoj blev skibet torpederet fra tysk ubåd. Blev ramt i agterskibet, dr brækkede af og sank. Besætning i bådene, samlet op af eskortefartøj, overbordslynget kok også samlet op af eskortefartøj. Forskibet sank ikke, men blev senere slæbt ind til norsk kyst, ingen oplysning om vraget senere.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1917