Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPCT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1324 NRT 797 DW 1675 + 325 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602251 Byg.nr. 0029
Byg.år 1904 Værft Chantier Naval Anversois. Afleveret Afløb 1904-10-18. 1904-08-00. Byg.by Antwerpen Byg.land Belgien
Dimension 229,8 x 35,6 x 14,6 / 18,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 136 nHK, 700 iHK triple expansion type fra North Eastern Marine Engine Works, Newcastle.
Teknik2 dæk, welldæk type. 2 master, lodret stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Steam D/S A/S, København. Solgt 199-08-05 R. til Codan D/S A/S, København og i 1913 ved Codan likvidation 1917-03-01 overtaget af Carl D/S A/S, Kbh. Rederi
før - efter
Forlist 1916-07-30 i Middelhavet ved Pantelleria. Sænket med kanonild fra østrigsk ubåd.
ReferencerFEN-13-1830. F1. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (JM) (Krigsforlis 1914-1918) p.111f: Forlist 1916-07-30 i Middelhavet ved Pantelleria på rejse fra Newport Mon. til Malta med kul. Sænket med kanonild fra østrigsk ubåd. Beæstning gået i bådene og sejlet til Pantelleria, der nåedes dagen efter.
Tidligste år
 
1904 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af KATHOLM