Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFVG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2061 NRT 1465 DW 2710 + 310 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600501 Byg.nr. 0177
Byg.år 1893 Værft B&W. Afløb 1893-04-00. Afleveret 1893-05-16. Bilbrev 1893-05-15. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 274,4 x 36,6 x 16,8 / 18,3 fod, maskinrum 40,8 fod (kend.) og 284,2 x 38,2 x 17,3 / 20,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 200 nHK, 1100 iHK triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk og delvis welldæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Corm D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1915-09-03 på rejse fra B.A. til Malmö i Atlanterhavet syd for Island, minesprængt eller torpederet.
ReferencerFEN-10-1294. F1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.410. (JM) (Krigsforlis 1914-1918) p.63f: Forlist 1915-09-03 i Atlanterhavet syd for Island på rejse fra Buenos Aires til Malmö med majs, minesprængt eller torpederet, forlisposition ca. 52 N og 12 W. 2 mand omkom. (Mir.) (FEN-10-1294) Farvelagt tegning af skibet set fra styrbord.
Tidligste år
 
1893 Seneste år
 
1915
Reference : Tegning, farvelagt af Fencker på kopi fra ukendt bog af FRODE