Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPVG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1531 NRT 982 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5609007 Byg.nr. 0094
Byg.år 1876 Værft B&W. Afleveret 1876-04-18. Bilbrev 1876-04-28. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 250,2 x 28,5 x 16,9 / 23,5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 150 nHK, 700 iHK 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern. 3 dæk: hoveddæk, mellemdæk og øverst et spardæk. 3 master. 10 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Carl D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1889-10-19 i Nordsøen. Sprang læk og sank ud for Bovbjerg.
ReferencerÅrbog 2001-08. FEN-10-1295. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (JM) Forlist 1889-10-19 i Nordsøen på rejse fra Newcastle til Kronstadt med kul. Sprang læk og sank ud for Bovbjerg. Besætning på 23 mand reddet af S/S ST. FERGUS af Wick, UK. (BOG) Optræder i årbog 2001 p.124. (Mir.) (FEN-10-1295) Farvelagt tegning på kopi, set fra styrbord.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1889
Reference : Tegning, farvelagt af Fencker på kopi fra ukendt bog af HARALD (I)