Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVWQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1667 NRT 1198 DW 2150 + 250 Klstr. -
BT - NT - IMO 5615323 Byg.nr. 0246
Byg.år 1884 Værft Löbnitz & Co. Afløb 1884-07-15. Bilbrev 1884-09-09. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 259,4 x 32,2 x 17,1 / 23,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 160 nHK, 800 iHK, 2 stk 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk og noteret som welldæk type. 5 luger.
Person-infoKaptajn H.G. Martin Carl, fra nyb. Kaptajn H.G.W. Aaris. Kaptajn M. Frantzen.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Carl D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1905-12-06 R. til Gebr. Seeberg, Riga, og næ. til S/S GENERAL GURKO. Forlist 1913-02-04 efter stranding ved Libau.
ReferencerFEN-10-1281. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (JM) (Flg.) 1903: ommålt til 1658 BRT, 1042 NRT og 2000 + 250 DWt. (Mir.) Forlist efter stranding ud for Liepaja og grundsat på stranden på rejsen fra Blyth til Libau med kul. (Vikingen) 1935 nr.3 p.13f.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1913
Reference : Foto af MAGNUS