ID-nummer | 11462 |
Skibsnavn | MAGNUS (I) |
Kend.bogstav. | NVWQ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1667 |
NRT | 1198 |
DW | 2150 + 250 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5615323 |
Byg.nr. | 0246 |
Byg.år | 1884 |
Værft | Löbnitz & Co. Afløb 1884-07-15. Bilbrev 1884-09-09. |
Byg.by | Renfrew |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 259,4 x 32,2 x 17,1 / 23,7 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 160 nHK, 800 iHK, 2 stk 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk og noteret som welldæk type. 5 luger. |
Person-info | Kaptajn H.G. Martin Carl, fra nyb. Kaptajn H.G.W. Aaris. Kaptajn M. Frantzen. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Carl D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1905-12-06 R. til Gebr. Seeberg, Riga, og næ. til S/S GENERAL GURKO. Forlist 1913-02-04 efter stranding ved Libau. |
Referencer | FEN-10-1281. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) (JM) (Flg.) 1903: ommålt til 1658 BRT, 1042 NRT og 2000 + 250 DWt. (Mir.) Forlist efter stranding ud for Liepaja og grundsat på stranden på rejsen fra Blyth til Libau med kul. (Vikingen) 1935 nr.3 p.13f. |
Tidligste år | 1884 |
Seneste år | 1913 |