Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPBS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1527,44 NRT 976,48 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0147
Byg.år 1875 Værft Löbnitz, Coulborn & Co. Afløb 1875-02-00. Afleveret 1875-04-00. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 243,3 x 30,2 x 16,4 / 23,1 feet (kend.) Maskine Dampskib 180 nHK, 615 iHK 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet.
TeknikFart 9 knob. Mat. klink af jern, hoveddæk, overdæk og delvis mellemdæk typebenævnt som spardæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Carl D/S A/S, København. KR. Kaptajn L.H. Carl. Rederi
før - efter
Solgt 1896-07-22, kontraktdato, og 1897-03-18 R. til G. Elysio & Cia., Rio, og næ. til TUPY.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Flg.) Ommålt både 1883, 1892 og 1895 til BRT 1534,37 og 1539,79, NRT til 1094,33 og 1066,13, og (1895) 253,7 x 32,1 x 24,1 feet (kend.)
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1896