Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVSW / OYGB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2145 NRT 1292 DW 3576 + 234 Klstr. -
BT - NT - IMO 5518185 Byg.nr. 0252
Byg.år 1917 Værft Nylands Verksted. Afløb 1917-06-22. Afleveret 1917-10-00. Byg.by Oslo Byg.land Norge
Dimension 289,7 x 44,2 x 18,9 / 22,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 266 nHK, 1380 iHK triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9,5 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til KARADENIZ II. (Tyr.)
Rederi B. til Carl D/S A/S, København. Solgt 1918-11-19 A. til Gorm D/S A/S, København. Solgt 1920-11-16 R. til DFDS, København, hjs. Kbh. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Forlist 1949-10-24 ved Terschelling fyrskib efter minesprængning. Bjærget og rep. Solgt 1954-07-29 A. til Sadikzade Nazim Ogullari Vapurculuk Komandit Sirketi, Istanbul, og næ. til KARADENIZ II.
ReferencerFEN-04-0493. Årbog 2007-05. H2. F2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (JM) Forlist 1949-10-24 på rejse fra Gdynia til Rotterdam ved Terschelling fyrskib efter minesprængning. 5 mand omkom, mens 19 blev bjærget. Skibet bjærget og rep. (BOG) Årbog 2007 p.56. (Mir.) (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.719. (Søulyk.) 1949 nr.188. Forlisposition 53.46 N og 004.49 E. Ved forliset omkom 5 mand.
Tidligste år
 
1917 Seneste år
 
1954
Reference : Foto af IVAR (II)