Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPLK / OUMD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1424 NRT 845 DW 2366 + 134 Klstr. -
BT - NT - IMO 5259228 Byg.nr. 0128
Byg.år 1905 Værft Wood, Skinner & Co. Afløb 1905-10-14. Afleveret 1905-12-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 252,0 x 38,2 x 16,1 / 19,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 168 nHK, 800 iHK, triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Works, Newcastle, med 2 kedler.
TeknikFart 8,5 knob. 2 dæk, welldæk type. 4 luger. 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Steam D/S A/S, København. Solgt 1909-08-05 R. Codan D/S A/S, Kbh. Ved likvidationen overtaget 1917-03-06 R. af Carl D/S A/S, Kbh. Rederi
før - efter
Rekvisitioneret 1917 af The Shipping Controller, London. KR. hos Foster, Hain & Read, London. Solgt 1918-11-21 R. til Gorm D/S A/S, København. Solgt 1920-05-08 A. til DFDS, Kbh., endelig overtaget 1920-05-23. Hjemmeflåden 1940-1945. Havareret 1942-05-04 ved Ymuiden. Solgt 1951-06-15 R. til Sociedad Armamento Marittima, Genua, og næ. til ISA VIGO. Oph. 1966.
ReferencerORG-N. Årbog 2006-05. Årbog 2007-05. H2. B2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 2006 p.94. + Årbog 2007 p.56. Deltog i Malteserkorsordningen 1939-1940. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.240. Havareret 1942-05-04 på position 10 sm N for Ymuiden ved bombning fra allieret fly. (Søulyk.) 1942 nr.278.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1951
Reference : Foto af TAARNHOLM