Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDCF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 677,62 NRT 421,40 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5609008 Byg.nr. 0050
Byg.år 1869 Værft B&W. Afleveret 1869-09-23. Bilbrev 1869-09-09. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 195,7 x 26,8 x 14,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 100 nHK, 500 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 3 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Danmark D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1869-10-28 i Nordsøen. Sprunget læk i storm, forladt og sunket.
ReferencerFEN-10-1293. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (JM) Menes at være første skib bygget i Danmark til Lloyd's Register. Forlist 1869-10-28 på rejse fra Danzig til Antwerpen med korn. I storm forladt i Nordsøen. Besætning taget op af dansk brig og landsat i Fredericia. Var indsat i rute fra København - Danzig - England. (MunchausIII) p.159. (Mir.) (FEN-10-1293) Kopieret farvelagt tegning af skibet.
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1869
Reference : Tegning, farvelagt af Fencker på kopi fra ukendt bog af HROAR