Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVHQ / OXWC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2156 NRT 1290 DW 3576 + 234 Klstr. -
BT - NT - IMO 5604011 Byg.nr. 0250
Byg.år 1916 Værft Nylands Verksted. Afløb 1916-10-24. Afleveret 1916-12-22. Byg.by Oslo Byg.land Norge
Dimension 289,7 x 44,2 x 18,9 / 22,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine. 266 nHK, 1370 iHK triple expansion maskiner af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-infoBesætning 25 mand.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Gorm D/S A/S, København - et af De Carlske Selskaber. Rederi
før - efter
Solgt 1920-05-08 kontrakt, 1920-12-04 A. til DFDS, København. Overtaget 1940-04-10 af belgiske regering. Lå sidst i april 1940 i Antwerpen. Forlist 1940-05-13 efter minesprængning ud for Zeebrügge på position 1,3 sm og 20 grader fra Zeebrügges sydmolefyr.
ReferencerORG-N. U2. H2. F2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (JM) Forlist 1940-05-13 på rejjse fra Antwerpen til Ostende med stykgods. Minesprængt ud for Zeebrügge. (Søulyk.) 1940 nr. 116: Sank i løbet af ½ minut. Besætning taget op fra egne redningsbåde og en båd fra tililende belgisk skib. Landsat Zebrügge, hvorefter besætningen blev behandlet som krigsfanger. (Mir.) (Tortzen1-2) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1940