Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLRP Sam-kode SAM-0963 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1326,20 NRT 956,47 DW 1600 + 158 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609019 Byg.nr. 0128
Byg.år 1883 Værft B&W. Afløb 1883-11-10. Afleveret 1883-12-27. Bilbrev 1883-12-21. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 230,2 x 31,2 x 14,7 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 120 nHK, 750 iHK, 2-cyl. compoundmaskine far værftet.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk welldæk type, 2 master, 4 luger . 6 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra RINGKOLLEN (No.) Omdøbt til RØNNAUG (No.)
Rederi Solgt 1899-06-12 R. til Olaf Johnsen & Thorn, Kristiania, og næ. til RINGKOLLEN. Solgt 1902-03-14 R. og indfl. til Johnsen & Jespersen, København, og næ. til BROHOLM (NLRP). Rederi
før - efter
Solgt 1902-03-21 R. til Steam D/S A/S, København, uden næ. Solgt 1909-01-07 R. til Actie-Dampskibsselskabet Ragni, Kristiania, og næ. til RØNNAUG (MFNH). Forlist 1916-10-21 efter beskydning fra tysk ubåd ud for Risør, sænket.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Flg.) 1902 ved indfl. målt til 1321 BRT, 817 NRT, 1560 + 190 DWt med 123 nHK og 550 iHK maskine.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1909

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1883 - 1916 FREDERIKSBORG (I) NTWS B. til Dannebrog D/S A/S, København.
1902 - 1909 NLRP Solgt 1899-06-12 R. til Olaf Johnsen & Thorn, Kristiania, og næ. til RINGKOLLEN. Solgt 1902-03-14 R. og indfl. til Johnsen & Jespersen, København, og næ. til BROHOLM (NLRP).