Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCKR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype BGS
BRT 20,61 NRT 10,30 DW - Klstr. 5,75
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1859 Værft Ankersmed Hans Caspersen, Christianshavn. Afleveret 1859-04-00. Bilbrev 1859-04-01. Målebrev 1859-04-18. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 59,5 x 9,1 x 5,9 fod målt efter omb. 1870. Maskine Dampmaskine 18 nHK konstrueret af maskinmester John Blair.
TeknikMat. klink af jern, bugserbåd, 1 dæk, ingen mast. Sænkbar skorsten for bropassage.
Person-infoKaptajn Hans Emilius Hansen, 1859-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi med Kaptajn H.E. Hansen og Grosserer C.K. Hansen, København, som KR. Rederi
før - efter
Driftfusioneret 1870-02-20 med Kiøbenhavns Skibsvandforsyningsselskab. Selskabet næ. 1874-02-11 til Det Forenede Bugserselskab A/S , København. Oph. 1878-05-03.
ReferencerGRU-01-0031. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Dannebrog) p.12: C.K. Hansens første skib benyttet til bugsering i Øresundsområdet. Under 1864-krigen udlånt til regeringen og sendt til Vadehavet, men nåede ikke frem. Omb. 1870 til 25,16 BRT, 12,58 NRT, 59,5 x 9,1 x 5,9 fod. (ID3484) p.121: Data og kilder. (GRU-01-0031) Detaljer. (Rosendahl-2) p.115: Data. (Fred.) p.60: Data. Målebrev København udstedt 1859-04-18.
Tidligste år
 
1859 Seneste år
 
1878