Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBSG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 319,29 / 322,76 / 323 NRT 212 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5608940 Byg.nr. 0156
Byg.år 1889 Værft Schlesinger, Davis & Co., Wallsend. Afløb 1889-10-25. Afleveret 1889-12-00. Byg.by Wallsend, Tyne Byg.land England
Dimension 132,0 x 20,6 x 10,6, maskinrum 35,6 danske fod (kend.) Maskine Dampmaskine 50 nHK, 240 iHK triple expansion maskine fra Donald & Wilson, Paisley, skibet fik 3 maskiner.
TeknikMat. klink af jern og stål, 1 dæk, 3 master, glat stævn, elliptisk spejl.
Person-infoKaptajn Hans Levin Hansen, Marstal. Kaptajn Peter Jacob Jørgensen.
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til LEONARDO (Sp.)
Rederi Kontrakt 1890-01-01 i London til Rederiet H.C. Christensens Enke med ½-part. BR. Maren Christensen, enke. Rederi
før - efter
Solgt 1894 til L. de Chavarri & Cia., Bilbao, og næ. til LEONARDO. Solgt 1902 til F. de las Heras, Ceuta, og næ. til GIBRALFARO. Forlist 1902-02-14 ved Conil efter at være strandet på kysten.
ReferencerSR-bilag 1948:0209. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.72: Data. (Marstal Søfart, 1928) p.202: Her anført tonnage på 209 tons (ikke nævnt om det er Br / Net / DW). (Mir.) BRT 322. (Fred.) p.13. (Holm-P.: Ærø) p.14. (SR-bilag 1948:0209) Data.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1920