Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGQS / OYDZ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 975 NRT 570 DW 1280 + 150 / 1535 + 65 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167444 Byg.nr. 0042
Byg.år 1927 Værft H.C. Christensens Staalskibsbyggeri. Afleveret 1927-02-00. Registreret 1927-04-05 R. Byg.by Marstal Byg.land Danmark
Dimension 221,7 x 35,0 x 12,8 / 16,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 690 iHK triple expansion maskine fra Flensburger Schiffsbau-Gesellschaft.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Emanuel Dampskibs-A/S., Marstal, et H.C. Christensen rederi. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-04-09 eller derefter af Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 i Tyne. Forlist 1941-01-07 i Nordsøen efter minesprængning.
ReferencerÅrbog 1995-04. FEN-09-1161. U2. F2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Marstal Søfart indtil 1925) (Fred.) Data. Forlist 1941-01-07 på rejse fra engelsk havn til Rochester med kul. Minesprængt i Nordsøen ud for Lowestoft. Engelsk besætning, alle reddet. (BOG) Årbog 1995 p. 115, 121: Forliset. (Mir.) (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.115. (Søulyk.) 1941 nr.126.
Tidligste år
 
1927 Seneste år
 
1941
Reference : Foto af H.H. PETERSEN.