Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPWL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1259 NRT 796 DW 1743 + 107 Klstr. -
BT - NT - IMO 1132808 Byg.nr. 0133
Byg.år 1906 Værft Blyth Shipbuilding Co. Afløb 1906-09-07. Afleveret 1906-10-09. Byg.by Blyth Byg.land England
Dimension 234,6 x 34,5 x 15,1 / 18,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 160 nHK, 800 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co., Newcastle.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til International Dampskibs- & Bjergnings Company A/S ved Alfred Christensen & Co., København. Rederi
før - efter
Solgt 1911-12-04 R. til British Marine Trust - Furness, Withy & Co., London, uden næ. Solgt 1912-12-00 til Groveland Rederi-A/B, Landskrona, og næ. til GROVELEA. Indfl. 1915-03-00 til Dampskibet Livland A/S, ved Albert Jensen, København, og reelt købt til tyske Hugo Stinnes Rederi, og næ. til LIVLAND, reg. på interimcertifikat. Overtaget 1915 af American Transport & Mercantile Corp., New York, og næ. til HOCKING med KR. Hans Isbrandtsen. Forlist 1917-10-31 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerÅrbog 1986-05. F1. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1985 p.136, 147f. (Fred.) Opbragt 1915 af engelske orlogsskibe og prisedømt. Overtaget af The Shipping Controller, London, og i management hos Stephenson Clarke & Co. for rederiet Gas, Light & Coke Co., London, og næ. til PHARE (JKHB). Forlist 1917-10-31 i Nordsøen ud for Scarborough efter torpedering fra tysk ubåd U.35. 14 mand omkom. (Mir.)
Tidligste år
 
1906 Seneste år
 
1917