Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWKJ / OXJD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2028 NRT 1188 DW 3180 + 215 Klstr. -
BT - NT - IMO 5604263 Byg.nr. 0479
Byg.år 1919 Værft Scheepswerf ved Jan Smith & Cz. Afløb 1917-03-22. Afleveret 1919-02-27. Bilbrev 1919-01-31. Byg.by Alblasserdam Byg.land Holland
Dimension 283,4 x 42,1 x 18,3 / 21,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 172 nHK, 1065 iHK af triple expansion type fra Mij. de Schelde, Vlissingen, til 2 kedler.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dannebrog D/S A/S, København. Rederi
før - efter
WW2 1940-1945 i hjemmeflåden. Havareret 1941-08-05 i nordsøen under allieret luftangreb. Forlist 1945-01-28 i Østersøen efter torpedering fra russisk ubåd.
ReferencerÅrbog 2007-05. H2. B2. F2. H&S registr.SR 2015:0028.
Bemærkninger(Fred.) Prøveturen var klar 1917-05-01, men pga. krigen blev endelig aflevering udsat til 1919-02-17. (Krigsforlis) nr.176. (Søulyk.) 1941 nr.329. Havari 1941-08-05 ud for Hoek van Holland ved allieret flyangreb med bomber. Forlist 1945-01-28 i Østersøen på rejse fra Stettin til Danzig for udlosning men blev ud for Rügenwalde Fyr under opankring torpederet af russisk ubåd (iflg. Fred.), men iflg. (Søulyk.) 1945 nr. 332 skete en eksplosion i agterskibet og det kan kun konkluderes, at det var en krigshandling, der var årsag. (BOG) Årbog 2007 p.56: Malmtransporter under WW2. (Krigsforlis) nr.569. (Søulyk.) 1945 nr.332. Forlisposition 3,5 sm pejling 303 af Rügenwalde Fyr.
Tidligste år
 
1919 Seneste år
 
1945