Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJBF / OYRE Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 6184 NRT 3636 DW 8950 / 9605 Klstr. -
BT - NT - IMO 1174208 Byg.nr. 0041
Byg.år 1930 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1930-06-23. Afleveret 1930-09-30. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 407,1 x 54,7 x 30,4 / 32,3 feet (kend.) Maskine Diesel 2850 iHK B&W, 6-cyl. type 6300-S.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk, krydserhæk, lodret stævn, 2 master, 16 tanke, maskine agter.
Person-info-
Reg.by Nyborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM. København. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1940-04-24 af Ministry of War Transport, Haifa. Lå sidst i april i Haifa. Overtaget 1940-05-15 af Ministry of War, London, og i management hos C.T. Bowring, London, og reg. som AASE MAERSK af Aden (ZNAI). Tilbageleveret 1946-01-12 til APM. Solgt 1960-12-21 A. til Thomas Ward Ltd., for oph. i Preston.
ReferencerÅrbog 1999-04. REG-01-0008. U2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fencker) (Fred.) Sejlede under WW2 med dansk besætning til 1940-08-26, derefter engelsk. Fortrinsvis med olie i Rødehavet og Suez. (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.104, 113. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (REG-01-0008) Yderligere registreringsdata om ejerforhold.
Tidligste år
 
1930 Seneste år
 
1960
Reference : Foto af AASE MÆRSK.
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet AASE MÆRSK.