Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXWU Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 13094 NRT 7719 DW 20150 Klstr. -
BT - NT - IMO 5010115 Byg.nr. 0633
Byg.år 1959 Værft Mitsui Zosen Kabushiki Kaisha. Afløb 1959-01-24. Afleveret 1959-05-09. Bilbrev 1959-05-09. Byg.by Tamano Byg.land Japan
Dimension 543,2 x 72,1 x 39,3 feet (kend.) Maskine Diesel B&W af værftets type, 7900 iHK, 6-cyl. 2SA, 674-VTBF-160.
TeknikFart 15 knob. 1 dæk, 1 mast, 2 lademaster, bro midtskibs, maskine agter. Krydserhæk, fremfaldende stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Oplagt 1965 i Scaramanga Bay. Solgt 1965-08-27 R. til Westwater Shipping Agency, Piræus, og næ. til IOSIF V (SYDU). Senere flere ejere. Oph. 1979-04-03 i Santander.
ReferencerREG-01-0059. H&S registr.SR-foto. H&S 1993:0854.
Bemærkninger(Fencker) (Fred.) (H&S 1993:0854) Havarirapport, buler. (REG-01-0059) Yderligere registreringsdata om ejerforhold.
Tidligste år
 
1959 Seneste år
 
1965
Reference : Foto af ALEXANDER MÆRSK (I).
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet ALEXANDER MÆRSK (I)